16 mei 2010

Het zou leuk zijn als het ook klopt


In de afgelopen maanden is de genealogie van de families Visser en Arkema al aardig uitgezocht. Ook heb ik al heel wat gegevens verzameld over de bewoners van boerderij 't Klaphek. Het is een soort genealogie geworden met de boerderij als stamvader. 

Gisteren kreeg ik een mail van de Arkema-familie met een aantal prachtige foto's uit deze familie. Dit worden mooie illustraties van de Arkema-pagina. 

Met mijn stamboomonderzoek wil ik graag zo ver mogelijk terug in de geschiedenis. Het risico bestaat altijd dat je verkeerde conclusies trekt en zo een genealogie maakt die niet klopt. Bij de families Visser en Van de Pol ben ik op dit punt aangekomen. Ook bij de pagina van het Klaphek ben ik momenteel beland bij waarschijnlijkheden. Voorzichtigheid geboden dus.